החלפת מפוח ביתי ותעשייתי

מאמרים » מאמרים - שבח מפוחים
 

החלפת מפוחבשוק ניתן למצוא כיום אינספור סוגים של מפוחים שונים עבור מגוון לא מבוטל של שימושים ביתיים, מסחריים תעשייתיים, כשהשימוש הנפוץ ביותר שנעשה בו הוא לאוורור חללי פנים ואו כחלק בלתי נפרד ממערכת אוורור נרחבת.

השימושים התעשייתיים כוללים, בין היתר, אוורור חללים סגורים כדוגמת מחסנים שמאוחסנים בהם חומרים מזהמים, או אולמות ייצור, סביבות עבודה ומפעלי תעשייה שבתהליכי הייצור נפלטים בהן חומרים וגזים רעילים.

ברשימת השימושים הביתיים הנפוצים ניתן למנות אוורור של עליות גג, חדרי ממ"ד, חדרים "רטובים" (כמו מטבחים, חדרי אמבטיה ושירותים), מרתפים ומקלטים. מעת לעת קורה שהמפוח לוקה בתקלות חוזרות ונשנות, שאז עולה הצורך בהחלפת מפוח או תיקונו.

 

נקיטה באמצעים למניעת ליקויים ותקלות

 

מחברת שבח מפוחים מסבירים שחשוב להקפיד על התקנת המפוח והפעלתו על פי הוראות היצרן, מה שמצמצם משמעותית את הסיכון לתקלות חוזרות ונשנות והצורך בהחלפת מפוחים חדשות לבקרים. בנוסף, רצוי לבדוק ויזואלית את אופן עבודת המפוח בתדירות של אחת לחודש לכול הפחות, זאת על מנת לוודא שהוא פועל בצורה חלקה ותקינה וללא רעשים חריגים ורעידות.

 

תקלות ובעיות שכיחות במערכות לסינון אוויר ומפוחים

הקפדה על ביצוע טיפול תקופתי בידי אנשי מקצוע עשויה למנוע תקלות ובעיות ומבטיחה את תקינות המערכת למשך שנים רבות. באופן כללי, ישנם כמה סוגי ליקויים הנפוצים במערכות לסינון האוויר בכלל ובמפוחים בפרט, שחלקם ברי תיקון בעוד אחרים מצריכים החלפת מפוח, כשאחת מהדוגמאות הקלסיות היא החלדה של המנוע. תקלות שכיחות נוספות כוללות תקתוקים ורעשים מוזרים המופיעים בשעת הפעלתה של מערכת סינון האוויר ואו היחלשות כושר השאיבה או הנידוף.

 

ירידה כושר השאיבה הנידוף עשויה על פי רוב להיגרם בעקבות סתימה בצנרת האוורור, או הצטברות של לכלוך ושומן מוצק על רכיבי המפוח, תופעה שמובילה להאטת פעולתו, בעוד שרעשים חריגים נובעים בדרך כלל מלכלוך שהצטבר על כנפי המפוח ודופנותיו או חפץ זר שנשאב פנימה, כשבמצבים הללו חובה לעצור באופן מידי את פעולת המערכת, שכן די בבורג קטן אחד כדי לפגוע באופן בלתי הפיך בכנפי המפוח.