רישוי עסקים כיבוי אש

מאמרים » מאמרים - שבח מפוחים
 

רישוי עסקים כיבוי אשניהול עסק כרוך בהרבה בדיקות, בירוקרטיות שונות והתנהלות מול רשויות שנועדו להבטיח את בטיחות המקום. כל אדם שמבקש לפתוח עסק חדש, או לחלופין רוצה לחדש רישיון לעסק קיים, חייב לקבל רישוי עסקים כיבוי אש.
אותו רישוי נועד להבטיח שבמקרה של התקלחות שריפה, בעסק יש את כל הכלים הנדרשים להתמודדות מולה, כמו גם הידע כיצד להשתמש בהם ואיך לתפעל את האירוע הזה. כדי לקבל רישוי עסקים כיבוי אש יש לפנות לאיש מקצוע, אשר מבצע בדיקה ומפנה את הממצאים לגורמים הרלוונטיים.

 

למה צריך רישוי עסקים כיבוי אש?

ישנן שתי סיבות מרכזיות שבגינן יש צורך ברישוי עסקים כיבוי אש:
1. סיבה בטיחותית – האישור מקנה תוקף לכך שהמקום בטוח ולא נשקפת בו סכנה לאף אחד. הוא מאשר שיש בבית העסק כלים להתמודד עם מצב חירום, הן בפן האנושי והן בפן התפעולי.
2. סיבה פרקטית – אישור זה מחייב לשם הפעלת המקום, שכן חייבים לוודא שאין שום סכנה שעלולה לרחף מעל זה.

 

איך זה עובד?

רישוי עסקים כיבוי אש נעשית דרך הרשות המקומית. מגישים לשם בקשה, בצירוף מסמכים רלוונטיים נוספים מטעם כבאות והצלה לישראל. יש כל מני מסלולים להגשת בקשה, בהתאם לאופיו של העסק. בחלק מהמסלולים צריך לצרף תצהיר, המעיד על כך שבוצעו כל סידורי הבטיחות באש הנדרשים בעסק. ישנו בקר המשמש כמפקח בטיחות אש, אשר מגיע למקום, מבצע בדיקה לכל המכשירים שנועדו לתפעל מצב של שריפה ומעביר הלאה את הממצאים. לאחר שנמצא כי הכול תקין, בית העסק מקבל אישור כיבוי אש.

 

מהן הדרישות לרישוי עסקים כיבוי אש?

הדרישות עבור רישוי עסקים כיבוי אש משתנות על פי סוג העסק. ישנן חברות שהמוצר או השירות שהן מספקות דורשים בקרה צמודה יותר, כמו חברת שבח שמציעה ללקוחותיה מפוחים ומחזיקה מהנדס כיבוי אש. לעומתן, ישנן חברות שלא מתעסקות כלל עם מוצרים הכרוכים בסכנת אש ולכן הבקרה תהיה צמודה פחות. האחריות לבצע את כלל הסידורים הכרוכים בבקשה מוטלת על בעל העסק, ולרשותו עומדת האפשרות להיעזר בשירותים של חברה מומחית בתחום.